söndag, december 17, 2017

Termostat i Aluminiumhus

Ett "måste" till alla vattenkylda motorer för att få rätt arbetstemperatur och max motor effekt.

 Omg lev PRIS 695 ink moms.  åter i lager för omg lev.

LOCK-ON GRIP SET

Nytt system att montera gummihandtag/Lim behövs ej längre mer.

Komplett med gasrulle till alla KTM.Husaberg.Husqvarna. pris 325:-

Handtagen är i ett mycket bra material med super fäste.

 

Kedjestyrarskydd Ljunggrens

Ett unikt skydd som förstärker svingen vid hård påfrestning av styraren.

Hårda tester under året i Extreme tävlingar.

Passar till KTM 2008 och framåt.

Nyhet även nu 20014-12-03 en mod till Sherco.

Kostar 495:- ink frakt sändes i brev över hela Sverige.

 

   

 

Dubbdäck på lager nov 2016

 

21" Bridgestone ED663 1900:- (18/20)   2000:- (20/22
21" Bridgestone ED663 2200:- 22mm full(Handmade)
21" Michelin  S12 full med 20mm 2000:-
21" Metzeler unicross 20/22mm 1800:-
18"/19" Michelin 1950:- (mindre antal dubb, 23mm dubblängd)
18"/19" Michelin 2100:- (fulldubbat, 25mm dubblängd)
18" Michelin 2500:- (spec racing fulldubb handmade )
14" Värsta knatte däcken 1350:- 90/100-14" full 23mm (Racing handmade)
16" Värsta knatte däcken RMX 35  1550:- 90/100-16" full 25mm (Racing handmade)
17" Värsta knatte däcken front full 20mm 1150:-
19" Värsta knatte däcken front Cheng Shin 20mm full  1450:- (Racing handmade)
10" 2.75-10" Michelin MS3  180dubb 18mm 1150:-
12" 2.50-12" Michelin MS3 160dubb 15mm 1150:-
 
 Även begagnade dubbdäck.
 
 
 
 

 

 

Problem fri kedjestyrare till KXF 250/450

Byt ut den befintliga kedjestyraren på KXF 250/450 mot våran specialare så slipper du problem med att tappa kedjan.
Du skär bort det ordinarie fästet, svetsar sedan på det nya, sen är det bara montera  gummi styraren och ut o köra.....
PRIS: 650:- (OBS svetsning tillkommer)

PICT1876

PICT1877

Nissin Bromspump

Nissin Bromspump för distinkt perfekt känsla//Passar alla mc.
 pris: 2500:-
PICT1868PICT1869PICT1870

T-Lock slanglösa däck

 

T-Lock

Vid tex. Motocross är det ibland önskvärt att ha ett lägre tryck i MC-däcken än vad som är brukligt vid vanlig landsvägskörning. Vid låga däckstryck blir MC-däck samt slang känsligt för slag och annan yttre åverkan. Det låga däckstrycket gör att MC-däcket sitter sämre fast på fälgen och det finns en risk att MC-däcket skall lossna från fälgen pga. Det låga däckstrycket. Dessutom leder det låga trycket till att slangen inuti MC-däcket kan hamna i kläm mellan fälgfänsen och MC-däcket, vilket medför punktering och som följd av detta kan även MC-däcket lossna från fälgen. I tävlingssyfte är det önskvärt att kunna fullfölja tävlingen även om trycket i MC-däcket har förlorats. Detta skulle vara möjligt om det fanns en anordning som låser fast MC-däcket mot fälgen även utan tryck i däcket.

  • Fälgslang T-Lock
    19" komplett kit   PRIS: 1250:- Prova på pris: 995:-

  • Fälgslang T-Lock
    18" komplett kit  PRIS: 1250:- Prova på pris: 995:-

  • Fälgslang T-Lock
    21" komplett kit PRIS: 1250:- Prova på pris: 995:-

  • Manual

    Steg 1: Ta bort däck, slang, fälgband samt fälglås från fälgen du avser att montera T-Lock concept på.

    Steg 2 Rengör fälgen. Spänn eventuellt ekrarna, Montera bussningen för genomföring av ventilen, eventuellt måste hålet förstoras till 12 mm.  Montera täcklock över resterande hål i fälgbanan. Montera fälgtejpen, gör hål för ventilen i tejpen .

    Steg 3: För in ventilen i bussningen som du monterat i fälgen tidigare, kräng därefter T-Lock och slangen med sträckfilmen kvar som en enhet ner i fälgdiket runt hela fälgen, precis som du monterar ett däck . Demontera sträckfilmen försiktigt. Trycksätt slangen lite och centrera T-Lock runt fälgbanan.

    Steg 4: Ställ MX-däcket på golvet, pensla lite T-Lock seal på insidan av däcket samt på däcksfoten . Tryck ner fälgen mellan bägge däcksidorna, kräng ena däcksidan över fälgen så fälgen hamnar mellan däcksidorna .

    Steg 5: Lägg ner hjulet (på monteringsbock om möjligt), kräng på ena däcksidan, var försiktig med däcksjärnen så du inte skadar T-Locks ytterflänsar. Vänd hjulet och montera nu den andra sidan, ställ hjulet upprätt och fyll i T-Lock seal innan du kränger på den sista biten av däcket . Om det är svårt att kränga på däcket, minska trycket I slangen.

    Steg 6: Trycksätt slangen tills däcksfötterna har nått ut ordentligt till fälg-sidorna, vissa däck behöver lite hjälp att "poppa" ut mot fälgkanten (se tips: poppa ut). Släpp ut luften helt ur slangen och trycksätt igen med det slutgiltiga trycket 7 bar (detta görs för att T-Lock skall finna sitt rätta läge mot däckets insida). Montera skyddshatt på ventilen.

    Steg 7: Montera ihop nålenventilen med handtaget. För in nålverktyget emellan dubbarna högst upp på däcket . Demontera handtaget från nålventilen, pumpa till önskat däckstryck genom nålventilen, drag ut nålventilen och vänd nålsticket i däcket neråt så T-Lock seal rinner dit du nyss stack hål. Kontrollera att inget luftläckage kommer från nålsticket. Montera hjulet på din MX.

    Tips

    Poppa ut: Om däcket inte vill poppa ut mot fälgkanten, pumpa då däcket till det poppar ut. Se steg 7 hur du pumpar MX däcket.

    Vart du bör placera nålsticket: Gör nålsticket vid ventilen på bromsskiv-sidan för att du skall veta vad hålet var.

    Justera däckstryck: Skall du ändra däckstryck eller kontrollera trycket följ steg 7 i manualen. Du kan luta cykeln om det behövs för att T-Lock seal skall täta hålet. Obs pumpningen går trögt genom den tunna nålen. Däckstrycket bör överstiga 0,5 bar. Däckstryck under 0,5 bar medför ökat slitage på däckets sidor. Trycket både i slangen och däcket varierar alltid med temperaturväxling.

    Kontrollera trycket i T-Lock: Kontrollera alltid det höga trycket i T-lock slangen inför varje åk-dag, trycket i T-Lock slangen skall alltid vara minst 7 bar. Använd gärna en pump med tryckmätare så du kan trycka i lite luft på samma gång.

    Byta däck: Skall du byta däck så släpper du ut luften i T-Lock slangen, kränger av en sida först, vänder hjulet och kränger av andra sidan. Sedan ställer du hjulet upp trycker ner fälgen i botten på däcket, därefter tar du tag i fälgens överkant med ena handen och med den andra greppar du däckets övre del. Sedan drar du fälgen i sidled från däckets övre kant tills fälgen är fri. Låt T-Lock sitta kvar på fälgen. Nu kan du montera ett nytt däck som bruksanvisningen säger från steg 4.

    Justera ekrarna: Släpp alltid ut luften ur T-Lock slangen innan du justerar ekerspänningen på hjulet. Om inte slangen är tryck-lös när ekernipplarna snurras kan nippeln göra hål i fälgband och tejp för att sedan skava hål på slangen.

  • pict1866

    pict1867

    EMX Hjälmljus kit

     

    Emx batteri kit 

    Värstinghjälmlampan, samma drivdon och lampa som Jocke Ljunggren körde som prototyp på kåsan 2009. Använder dels Osram drivdon som drar 50W och ger ca 5200 lumen, men även Osrams helt nya Cool Blue Intense lampa som ger en färgtemperatur på 5000 Kelvin. Osrams lampa är den enda på marknaden som ger en så hög färgtemperatur utan coating på glaset, det gör den till den enda lampa som bibehåller ljusflödet och ändå har en färgtemperatur som ligger närmare dagsljus. Tester har visat att ögat kan tillgodogöra sig ljuset 20% bättre vid 5000K jämfört med 4100K som är den normala färgtemperaturen för en icke coatad lampa. Alla andra lampor med högre ljustemperatur än 4100K tappar ljusflöde.
     
    Hoj-kit, allt som behövs för att drivas från hoj som har batteri och tillräcklig laddning.


    .

    Du har inte sett ljuset förrän du provat det här.

    emx-hidhl1-pro EMX-HIDHL1-PRO pris 4995:- (50w)

    EMX-HIDHL1 pris 3995:-    (35w)

     

     

     

     


     


     
     
     

     

    Login Form